Mercedes pregătește atent viitorul electric al companiei

de: Andrei Tilimpea
22 02. 2022

Mercedes-Benz se așteaptă să aibă fabrici care produc exclusiv vehicule electrice până în a doua jumătate a deceniului, dar va evita construirea de fabrici destinate exclusiv pentru vehicule electrice, menținând în schimb liniile de producție flexibile în conformitate cu cererea pieței.

Producătorul auto prevede că unele dintre liniile sale de producție din fabrici vor trece complet la electrice chiar mai devreme, a declarat șeful de producție Joerg Burzer într-un interviu pentru Reuters.

„Construirea unei fabrici de vehicule electrice cu baterii completă necesită timp. Am adoptat o altă abordare”, a spus Burzer.

„Cu siguranță vom avea câteva linii care produc doar vehicule electrice în următorii câțiva ani… vedem și fabrici întregi trecând la electrice – acesta este un subiect pentru a doua jumătate a deceniului”.

Producătorul auto premium va lansa producția modelului său EQE, dezvăluit în septembrie anul trecut la Salonul IAA Mobility, la Bremen, la sfârșitul acestui an, urmat de Beijing și Tuscaloosa.

Mercedes nu se grăbește

Mercedes pariază pe model, o adaptare electrică a clasei E cu o autonomie maximă de 660 km, pentru a crește vânzările de mașini electrice, deoarece transferă investițiile de la vehiculele cu ardere internă către platformele de producție electrice.

„Odată cu intensificarea EQE la Bremen și mai târziu la Beijing, intrăm într-un segment în care putem livra la volume mult mai mari”, a spus Burzer.

Doar 2,3% din vânzările Mercedes-Benz de anul trecut au fost vehicule electrice cu baterie, crescând la 11% inclusiv hibride plug-in, care au atât motor, cât și baterie.

Începând cu 2025, se așteaptă ca mașinile electrice și hibride electrice să reprezinte 50% din vânzări, iar mașinile integral electrice vor reprezenta cea mai mare parte.

Toate modelele existente sunt construite în fabrici care produc și vehicule cu motor cu ardere internă, cu bateriile transportate pe calea ferată de la fabrica principală din Sindelfingen la fabricile din Germania și Ungaria.

În continuare, asamblarea și producția bateriilor ar putea fi aduse mai aproape de fabricile de mașini, pe măsură ce designul vehiculelor se dezvoltă pentru a integra bateria mai strâns în mașină, a spus Burzer.